Prowadzenie własnej firmy. Jest coraz bardziej popularne, gdyż praca na etacie nie zawsze daje satysfakcję, a i zarobki mogą nie być adekwatne w stosunku do oczekiwań. Dlatego ciekawym wyborem wydaje się założenie hurtowni dropshippingowej, dzięki temu możemy współpracować z firmami, które prowadzą działalność w branży e-commerce i nie posiadają własnych magazynów. W jakiej branży się to opłaca i czy mamy szansę na sukces – tego dowiecie się z naszego poradnika. Już teraz zdradzimy, że podnośniki teleskopowe będą doskonałym wyborem do obsługi magazynu.

Na samym początku ważne jest wybranie branży, w której będzie się działać w ramach droppshippingu. Niewątpliwie najlepiej będzie spróbować swoich sił, w tych, które są wiodące na rynku. Zatem może być to hurtownia odzieżowa, albo taka oferująca sprzęt RTV czy AGD. Tutaj konieczne jest znalezienie odpowiednich dostawców, zatem współpraca może być dwutorowa – dla producentów i dla sklepów internetowych oferujących sprzedaż danych dóbr. Można także postawić na sprzedaż przedmiotów zdecydowanie mniej popularnych, a wręcz ekskluzywnych, jednak trzeba liczyć się z tym, że wtedy swoje usługi adresujemy tylko do określonej grupy. Ale takie rozwiązanie ma także wiele zalet, wszak konkurencja jest zdecydowanie mniejsza.

Po drugie: znajdź właściwe miejsce

Oczywiście, chcąc prowadzić firmę dropshippingową, trzeba pamiętać, że niezwykle ważne jest znalezienie właściwego miejsca na hurtownię. Otóż nie powinno znajdować się w samym centrum danego miasta, gdyż wtedy koszty wynajmu czy założenia będą zdecydowanie wyższe. Ponadto taka lokalizacja może być uciążliwa dla sąsiadów, szczególnie jeżeli będziecie wysyłać wiele zamówień. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się ustronne miejsca, pod warunkiem, że jest łatwa droga dojazdowa. Powinna być ona oczywiście utwardzana.

Po trzecie: wynajmij odpowiedni sprzęt do magazynu

Niezależnie czy prowadzi się magazyn średniego czy wysokiego składowania, potrzebny jest odpowiedni sprzęt do jego obsługi. Najczęściej towary gromadzone są na paletach, zdarza się jednak, że korzysta się z wielokondygnacyjnych konstrukcji, które zabezpieczone są przed uderzeniem w nie pojazdów magazynowych. Nie trzeba kupować sprzętu, można równie dobrze go wynajmować. Sprawdzą się zarówno wózki widłowe, jak i podnośniki teleskopowe, dzięki którym można dotrzeć bez przeszkód na wysokie półki i zarówno układać towar, jak i go przenosić do transportu. Podnośnik teleskopowy stosowany wewnątrz budynku powinien rzecz jasna posiadać napęd elektryczny. Dzięki profesjonalnemu wyposażeniu będzie można sprawnie realizować obsługę wszystkich dostaw. Jednak istotne znaczenie ma tu również informatyzacja, wszak trzeba mieć kontakt ze sklepami internetowymi i dostawcami, a jednocześnie rejestrować wszystkie towary na magazynie w hurtowni dropshippingowej.

Po czwarte: oprogramowanie dla magazynu, które pozwoli usprawnić pracę

Niezbędne będzie zainwestowanie w oprogramowanie ERP dla magazynów. Dzięki temu możliwe jest zarówno szybkie etykietowanie produktów dostarczanych na magazyn, jak i ich rejestrowanie w systemie. Odpowiednie moduły pozwalają kontrolować braki magazynowe w poszczególnych działach i im zapobiegać, w sytuacji zwiększonego popytu na dane produkty. Dzięki temu sklepy internetowe współpracujące z firmą dropshippingową mają większe zaufanie i współpraca może układać się bez zarzutu. Jak wiadomo dropshipping opiera się na tym, że sklep oferuje produkty, których nie ma fizycznie „na stanie” i zamawia je w hurtowni. Dlatego tak ważna jest odpowiednia komunikacja w ramach współpracy handlowej. Po kliknięciu w dany produkt od razu zostaje wydana dyspozycja o zamówieniu produktu w hurtowni, a pracownicy zajmują się jego zapakowaniem i bezpośrednią wysyłką do klienta. W ten sposób skraca się łańcuch dostaw pomiędzy producentem, sklepem, a konsumentem i zlecenia mogą być realizowane w krótszym czasie.

Hurtownie dropshippingowe to niewątpliwie przyszłość branży handlowej. Dlatego założenie takiej działalności, choć wymaga dość dużego kapitału, może być opłacalne długoterminowo. Z takiej współpracy korzysta wiele firm z Warszawy i innych miejscowości. Dzięki temu niewielkie sklepy internetowe mogą rosnąć w siłę, a konkurencja na rynku się zwiększa, co napędza gospodarkę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here